Project 'Ik in beeld en geluid'

23 november 2019
Project 'Ik in beeld en geluid'

Belvin

De kinderen gaan in een belevingsgericht project hun innerlijke ik (wie ze van binnen zijn, emoties, gevoel) omzetten in beeld en geluid.

 

De eerste 2 lessen hebben Linda en ik de kunstdisciplines in de lessen gecombineerd. Ze hebben de muziek die ze hebben gemaakt omgezet in beeld met de vraag: Waar zit bij jou de muziek? En ze hebben emoties in beeld gebracht onder begeleiding van Muziek. (Foto 1 en 2)

 

Na de herfstvakantie hebben we de groep van 15 kinderen opgesplitst.

Met Linda zijn de kinderen op een heel groot vel zichzelf aan het ‘invullen’, met knipsels en plaksels. Alles waarbij de kinderen zichzelf herkennen of denken “dat past bij mij”, plakken ze op. (Foto 3 hieronder)

 

Ik ben samen met de kinderen hun ‘innerlijke ik’ in geluid aan het maken. De kinderen kiezen een aantal gevoelens, gedachtes, emoties die bij hen passen. Daarna kiest het kind per emotie een instrument wat er bij past qua geluid en gevoel. (Foto 4)

Het kind dat de emoties heeft gekozen gaat daarna zijn/haar eigen muziekstuk dirigeren en de klasgenootjes verklanken de emoties met de instrumenten.

Het muziekstuk wordt direct opgenomen met een microfoon. De kinderen hebben daarna hun eigen persoonlijke ‘tune’ / muziekstuk.

 

Op de laatste dag van het project (die nog moet komen) laten de kinderen zichzelf in Beeld en Geluid horen aan hun klasgenootjes.

 

Terug

Houd me op de hoogte!

Schrijf je in voor de Factorium nieuwsbrief